30 maja 2012

Konkurs dogrywka

Minęło ponad dwa miesiące, a zwyciężczyni się nie odezwała pomimo maila oraz wiadomości u niej na blogu. W związku z tym zrobiłam dogrywkę i Portret nieobecnej poleci do Nnyv.

20 maja 2012

135: Dziewiąty mag - A. R. Reystone

Autor: A. R. Reystone
Tytuł: Dziewiąty mag
Wydawnictwo: Red Horse
Rok: 2009
Strona książki brak

Mam hopla na punkcie smoków, elfów i magii, co wiadomo nie od dziś. Gdy więc dowiedziałam się, że Dziewiąty mag zawiera wszystkie te trzy rzeczy nie mogłam się powstrzymać i dopadłam egzemplarz.

16 maja 2012

134: Czaropis - Blake Charlton

Autor: Charlton Blake
Tytuł: Czaropis (Spellwright)
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Rok: 2010
Strona książki: Czaropis

Czy Wy też tak czasami macie jak ja w przypadku Czaropisu? To było takie dziwne przeczucie, wrażenie, które ogarnęło mnie, gdy wzięłam książkę z półki w sklepie. "To ta książka" - mówiło przeczucie - "ona jest dla mnie. Do want". A ponieważ miałam chwilę czasu postanowiłam sprawdzić, czy kobieca intuicja jest faktycznie tak nieomylna i... Przeczytałam prolog stojąc pod półką w księgarni i nie zważając na skargi cierpnących nóg :) A potem grzecznie poszłam do kasy kupić Czaropis, bo czułam, że bez własnego egzemplarza, który mogłabym zaczytywać, się nie obejdzie.

14 maja 2012

133: My Little Pony - Friendship is Magic (2011/2012)- sezon 2

To chyba nie tyle recenzja, tylko taki zbiór dywagacji na temat, ale wrzucam...
Tytuł: My Little Pony: Fiendship is Magic season 2
Rok: 2011-2012
Liczba odcninków 26, w tym dwa epizody dwuodcinkowe

Na jesieni zeszłego roku wszyscy bronies i wszystkie pegasisters mogli świętować, bo na kanale The Hub (oraz w sieci) pojawił się kolejny, drugi sezon czwartej generacji My Little Pony. Sezon numer dwa także miał 26 odcinków, zaś pierwsze dwa tworzyły jedną opowieść o tym, jak Mane 6 za pomocą Elementów Harmonii, walczyły z pradawnym złem. Tym razem był to Discord, duch chaosu i niezgody. Disy cieszy się wielką popularnością wśród fanów, lecz nie pobił Księżniczki Luny, której zagorzali wielbiciele wciąż walczą by przywrócić ją na tron Equestrii. Także epizod zamykajacy sezon składał się z dwóch części.

13 maja 2012

oTagowani - odpowiedzi

OTAGowali mnie raz i drugi, więc co mi tam... Odpowiadam, ale nie liczcie, że podam to dalej, jest 3 w nocy no...

Ruczek pytała:
1. Czy próbowałaś/eś swoich sił w pisaniu (opowiadań itp)?
Tak. Piszę od lat, ale nadal nic nie publikowałam, bo szkolę ostro warsztat.
2. Okładki połyskujące czy matowe? :D
Matowe. Choć czasem połyskujące też są fajne.
3. Serie czy pojedyncze książki?
Och, zwykle serie, ale standalone też są w porządku.
4. Czytanie w ciszy czy przy muzyce?
Przy muzyce. Ja potrafię spać przy muzyce. Musiałam się nauczyć, bo od lat mieszkam w akademiku. Muzyka dobrze dobrana pomaga tworzyć nastrój.
5. Czy często powracasz do przeczytanych już książek? Podaj przykład takiej książki.
Och, zdarza mi się dość często gdy książka jest na liście moich ulubionych. Np. Władcę Pierścieni czytałam tylko 5 razy.
6. Czy zdarza Ci się płakać lub śmiać nad książką?
Płakać to nie... Ale śmiać bardzo często. Humorystyczne fantasy to jeden z mych ulubionych gatunków.
7. Zakładki czy zaginanie rogów?
Zakładki. Uwielbiam i chomikuję. Nie toleruję jakiegokolwiek uszkadzania książek.
8. Kupno czy biblioteka?
Serce mówi: kupno, rozum: biblioteka. Jeśli czuję, że powieść mi się spodoba, albo jest to jeden z moich ulubionych autorów, to ją kupię. Jeśli nie jestem pewna nie ryzykuję.
9. Podaj ulubionego autora/autorkę.
J. R. R. Tolkien. To szczyt góry lodowej, ale jego książki kocham chyba najbardziej.
10. Zdarzyło Ci się przesiedzieć całą noc nad książką?
Niestety nie. Mój organizm potrzebuje 8 godzin snu, a ja nauczyłam się, że potrafi się potem zemścić, więc grzecznie chodzę spać.
11. Czy próbujesz zarazić czytaniem swoich bliskich i znajomych?
Tak, moja siostra w ostatnim roku nagromadzila dzięki mej pomocy stos "do czytania", podsuwam też książki bratu i przyjaciołom.

Zaczytana-w-chmurach pytała:
1. Jaki jest Twój nałóg (poza czytaniem)?
Herbata. Piję jej dużo, z upodobaniem, na wiele sposobów. Dzień bez herbaty to dzień stracony.
2. Jakie są 3 rzeczy, za które byś zabił (by je zdobyć, tudzież w obronie- to oczywiście wyolbrzymienie, chodzi mi o rzeczy, na których najbardziej Wam zależy)?
Wydanie mojej książki, znalezienie pracy zgodnej z moją filozfofią życiową i pasją oraz znalezienie drugiej połówki, która ze mnią nie oszaleje
3. Masz jakieś zabawne/dziwne przyzwyczajenie?
Całą masę, ale podam jedno. Nie śpię w łóżku, które odbija się w lustrze.
4. Kto jest Twoim idolem, na kim się wzorujesz?
Och, bo ja wiem, na nikim szczególnym chyba...
5. Jakie jest Twoje marzenie (każdy ma jakieś marzenia, niekoniecznie musicie wyjawiać te najskrytsze ;))?
Zostanie sławną pisarką fantasy jak np. Anna Brzezińska.
6. Jakie są 3 rzeczy, których nigdy nie zrobisz?
Nie przejdę się po mieście "na Cersei" (nago). Nie zjem czegoś, co ucieka. Nie hędę latać na smoku.
7. Opisz krótko swoje zwierzątko (:
Które? Dobra, opiszę me ulubione. Nazywa się Walker, jest rudym kocurem i jest gwiazdą na moim drugim blogu.
8. Jakie są Twoje ulubione zespoły?
Drużyna Trzeźwych Hobbitów. Battlelore. Blind Guardian, Dragonforce, Avantasia, GreenWood, Magica...
9. Literaturę jakiego kraju lubisz najbardziej?
Wychodzi na to, że amerykańską i brytyjską, obie idą mniej więcej łeb w łeb.
10. W jakiej epoce chciałbyś żyć?
W jakiejś z magami i smokami. I elfami.
11. Jesteś humanistą czy ścisłowcem? (zakładamy, że ludzie którzy czytają są humanistami, a wcale tak nie jest; matematycy ujawniajcie się! :D)
Umiem biegle liczyć do 10... Jestem humanistą :D Oto mój straszliwy sekret^^

No, to tyle ze mnie, dobranoc D

12 maja 2012

132: Pod nocnym niebem - Rachel Hore

Autor: Rachel Hore
Tytuł: Pod nocnym niebem (A Place of Secrets)
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Rok: 2012
Strona książki: Pod nocnym niebem

Zawsze fascynowały mnie najrółniejsze wątki astronimiczne w książkach, które czytałam. Także oniryzm i wszystko, co związane jest w jakiś sposób z marzeniami sennymi i ich wpływem na nasze życie cieszyło się moją szczególną uwagą.

8 maja 2012

Dywagacja: Dzień Bibliotekarza

DZIŚ JEST DZIEŃ BIBLIOTEKARZA i ogólnie jest tydzień bibliotek, więc - UWAGA! - każdy idzie jutro do najbliższej biblioteki i wypożycza książkę (choćby to miał być Antek czy Alfabetyczny spis liczb od 1 do 100*).
Zawód bibliotekarza, stereotypowo jeden z nudniejszych, nie jest taki straszny, ba!, zauważcie, że wszędzie w filmach czy grach (o książkach zmilczę) poczciwy librarian to koleś słynący z paru cech, które poważamy:
- mądrość
- spryy
- inteligencja
- długie ramiona
- upodobanie do orzeszków
- tężyzna fizyczna (jak się tacha stosy książek dzień w dzień...)
- dobra pamięć
- inne, ale zapomniałam**
Pamiętajcie też, drodzy użytkownicy bibliotek, że prócz takich wise-librarianów istnieją też ninja-librariani (zastanów się zatem nim zaczniesz głośno gadać w czytelni lub przetrzymać książkę!). Konsekwencje... No cóż:
Z moich badań ludzkości (bo ja to robię wręcz odruchowo) wynika, że nikt poza studentami inibu nie załapuje puenty ew. jest zniesmaczony, ale może miałam za mało obiektów badań...
A teraz pomęczę Was tym, co ciekawego znalazłam na yt:
I coś, co mnie prywatnie rozwaliło:

*Tak, jest taki. Stworzyli go Słonimski i Tuwim.
**pisze studentka bibliotekoznawstwa :D

5 maja 2012

131: Opowiadania z Doliny Muminków - Tove Jansson

Autor: Tove Jansson
Tytuł: Opowiadania z Doliny Muminków (Det osylinga barnet och andra berattelser)
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Rok: 2003

Naszła mnie ochota na coś lekkiego, bajkowego, w jakiś sposób oswojonego... W moje ręce wpadły Opowiadania z Doliny Muminków i co zrobiłam? Ano, zabrałam się do czytania :D

Czytamy fantastykę

Fantastyka jest wdzięczną gałęzią wielkiego drzewa literatury. Od lat jestem wielką fanką wszelkich książek z tego gatunku, i choć częściej sięgam po fantasy, to lubię także czasem podczytać coś z sf.
Dlatego z wielką radością dowiedziałam się o tym, że czytelnicy fantastyki z blogów recenzenckich postanowili się zjednoczyć i wspólnie promować ten gatunek.
Więcej informacji znajdziecie tutaj

Ja sama chętnie się przyłączę, więc odpowiadam na pytania...

1. Jakie są Twoje ulubione książki z gatunku fantastyka?
Cóż, cenię sobie klasykę, ksiażki Tolkiena, Le Guin, ale także powieści nowsze, na ten przykład książki Olgi Gromyko, Anne McCaffrey, Andrzeja Pilipiuka, Anny Brzezińskiej czy Orsona Scotta Carda. Uwielbiam Wiedźmina, książki ze Świata Dysku i Świata Czarownic.

2. Jakie książki fantastyczne zrecenzowałaś/eś na swoim blogu?
Całą masę. Fantastyka ogólnie, fantasy i sf.

3. Jakie książki fantastyczne zamierzasz niedługo przeczytać?
Zapomniane wrota Carda, Cesarską córkę i Gwiezdny krąg Norton... A mam jeszcze sobie odświeżyć książki Marion Zimmer Bradley i Ewy Białołęckiej... Nie wiem, mam całą stertę zaległości, wylosuję coś...



4 maja 2012

130: Nowa Fantastyka 5/2012

Majowa Nowa Fantastyka zaskoczyła mnie tak samo jak wiosna. Z tym, że wiosny nie mogłam porwać i zaszyć się z nią na kanapie wsadzając nos między strony. Nie rozwlekając przejdę do treści niniejszego numeru.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...