15 stycznia 2014

192: Nowa Fantastyka 1/2014


Nowa Fantastyka styczniowa, jak widać po samej okłądce, kapie drugą częścia Hobbita. Jako tolkienistka postaram się powstrzymać od wyrażania swego zdania na temat tego filmu - jego recenzja przede mną i nie chcę robić spoilerów do do nastroju mego dotyczącego tej pozycji kina akcji.
O dziwo sama okładka wygląda nieźle, jak na okładki czasopism.
Poza rzeczami okołohobbickimi mamy więc wywiad z Piotrem Kowalskim: "Z „Nowej Fantastyki” do Marvela", który tylko przejrzałam, bo rzeczy związane z Marvelem są mi niestety wciąż raczej obce. Jest też kolejny "Zastrzyk przyszłości" Mateusza Wielgosza. "Fantastyczny świat: Meksyk" Mareka Grzywacza zapoznaje nas nieco z fantastyką meksykańską... Przyznajcie się, nie znacie żadnego autora stamtąd, co? Ja też nie znałam...
"Krasnoludy i ich brodate żony" Artura Szrejtera jest artykułem o - uwaga! - krasnoludach. Oczywiście mam zamiar zaatakować tym tekstem kolegę krasnoluda ze Zlotu.
"Potomkowie Smauga" Andrzeja Kaczmarczyka jest o smokach i... Cóż, o smokach tolkienowskich niewiele można się dowiedzieć, bo niewiele o nich wiadomo... Matko kochana, widzieliście Smauga? Ja wiem, że tym gadem film się broni, ale wiverna?... Wiverma, panie Jackson? Czyś pan z rozumu zszedł?! Rysunki Tolkiena nie wyglądały tak jakby tam była wiverna!
W dziale opowiadań zaś najlepszy jest tekst pod tytułem „Rzeźbiarz Bogów” pióra Piotra Nesterowicza, całkiem niezły tekst, który chętnie bym zobaczyła rozwinięty w jakąś powieść.
Dodatkowo many felieton o kanibalach, masę recenzji nowości w zakresie gier i książek oraz filmów, a także inne cudności, które mogą przypaść do gustu każdemu fantaście. Zatem... Polecam.
Za egzemplarz do recenzji dziękuję redakcji Nowej Fantastyki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga, komentarze niepodpisane zostaną usunięte