1 marca 2018

303: Tygrysa za ogon - Poul Anderson

Autor: Poul Anderson
Tytuł: Tygrysa za ogon (Tiger By The Tail!: Two Dominic Flandry Adventures)
Wydawnictwo: Wildside Press
Rok: 2010

Autora cenię sobie od lat, więc kiedy pojawiła się możliwość zapoznania się z niniejszą pozycją postanowiłam się skusić. Poza tym, to tylko mikropowieść, a ja ostatnio bardzo się wciągnęłam w krótsze teksty.

Nasz bohater, człowiek pracujący dla Imperium Ziemskiego, rozpoczął tę opowieść jako więzień porwany z hotelu, w którym przebywał, i uprowadzony na statku kosmicznym poza granice Imperium.
Tam zaś jeniec stał się więźniem humanoidalnej rasy obcych, która planowała najechać Imperium celem złupienia go. Kapitan Flandry poddał się swojemu losowi z elastycznością człowieka, który wydawał się mieć na celu tylko własne dobro i bezpieczeństwo. Bez mrugnięcia okiem jął dzielić się z barbarzyńską, ale zaopatrzoną w pewne elementy technologii, rasą. Pomagał w każdym możliwym aspekcie planowania inwazji na Terrę.
Z jednej strony barbarzyńscy możnowładcy, którzy go schwytali, czerpali wielkie kopyści z jego rad i sugestii, z drugiej jednak nie byli przygotowani na interakcje z człowiekiem, do tego obdarzonym sprytem i inteligencją.
Jak już mówiłam, cenię sobie książki tego autora, bo świetnie pisze. Nie mam na myśli tylko płynnego języka, ale także to, że czytelnik nigdy się nie nudzi. Zwroty akcji, barwne postaci, niezwykłe miejsca i zdarzenia - to wszystko można znaleźć na kartach jego dzieł.
Polecam gorąco - zarówno starym wyjadaczom sf, jak i ludziom, którzy dopiero zaczynają przygodę z fantastyką naukową. To świetna pozycja na ostatnie tak zimne wieczory.

Ocena - 7
Opinia na LubimyCzytać

4 komentarze:

  1. Jeszcze nie czytałam nic tego autora, sf nie bardzo do mnie przemawia, ale piszesz również o fantastyce- a to już jak najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anderson ma w dorobku także starą dobrą fantasy, polecam

      Usuń
  2. Zdarza mi się czytać sf, ale ostatnio jakoś rzadziej. To dziwne, ale nawet nie słyszałam o tym autorze! Najwyraźniej muszę to nadrobić :).
    Mogłabym cię przy okazji prosić o wypełnienie ankiety dla blogerów książkowych? Wyniki posłużą mi w pracy dyplomowej.
    Pozdrawiam!

    https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScEMA4KFwdwDaoQ5oUZ6vCmbI2HvVOkM0Y0deGMNYAF9eyK4A/viewform?c=0&w=1

    #SadisticWriter

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiedziałam na ankietę, aczkolwiek obawiam się, że moje odpowiedzi nie będą zbyt pomocne, bo od paru lat nie prowadzę stałej działalności z wydawnictwami i podejmuję się recenzowania dla wydawnictw/autorów dość rzadko.

      Co do autora - koniecznie przeczytaj jakąś jego powieść - chociażby tę, o której posałam - to szalenie przyjemna lektura!

      Usuń

Uwaga, komentarze niepodpisane zostaną usunięte