9 września 2017

Dywagacja: Telegram

Jak część z was wie przez lata byłam fanką i propagatorką Skype'a. Program miał swoje zalety - był lekki, łatwy w obsłudze i darmowy. Miał też wady - zakłócenia audio w trakcie rozmów, szkaradny ciemny motyw i niewielką czcionkę w chatach. Miałam za to możliwość konwersowania ze znajomymi z całego świata i w sumie byłam zadowolona.
Do czasu.

Gdzieś w sierpniu okazało się, że starsze wersje Skype'a nie będą supportowane i lepiej byłoby zainstalować nowszą. Wyinstalowałam więc starą i spróbowałam wgrać nową - bez powodzenia. Po pobłogosławieniu twórców ciepłymi słowy przeszłam na WebSkype i postanowiłam odczekać jakiś czas. WebSkype mnie jednak drażnił różnymi drobiazgami.
Ze dwa tygodmir yr,u Lord Yau i Zarząd postanowili poszukć innego komunikatora - czegoś lekkiego, nieszkaradnego, intuicyjnego, działającego na Linuksie i - co najważniejsze - niezawodnego (fak ci komunikator nie wysyła fragmentu tekstu 200+ słow nieco się denerwujesz).
Tym sposobem Zarząd został użytkownikiem komunikatora Telegram.
Zalety:
1. Darmowy komunikator pozwalający na gadanie godzinami i pisanie bardzo długich tekstów.
2. Możliwość ustawienia miłych oku skórek.
3. Możliwość ustawienia tła chatu - można wybrać coś z listy albo wziąć własny obrazek.
4. Szeroka gama ustawień - w tym tryb nocny i możliwość skalowania interfejsu, ustawiania kroju i wielkości czcionek, kolorów dymków - wszystkiego.
5. Łatwa rejestracja i logowanie.
6. Archiwum z długim okresem przechowywania wiadomości
7. Wyszukiwarka gifów która nie tylko pozwala wybierać gify z kompa, ale szuka też w sieci (z 5 minut bawiłyśmy się z Lordem Yau w znajdowanie durnych gifów)
8. Można mieć program włączony na kompie i na innych sprzętach w tym samym czasie
9. Intuicyjność
10. Odpala się prędzej niż większość z nas zdąży się przedstawić.
11. Zasięg globalny

Wady:
1. Nie wiem, czy to nie wina Linuksa, ale dźwięk w trakcie rozmowy nie jest najpiękniejszy, potrafi też czasami nieco go wyciszać (still better than Skype)
2. ...Erm, w sumie jak na razie mam tylko tyle wad, ale jeżeli coś zajdę to zedytuję posta.

W każdym razie polecam - to dobra alternatywa dla Skype'a i innych komunikatorów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga, komentarze niepodpisane zostaną usunięte