1 marca 2014

193: Nadwaga jest sprawą rodziny - Judi Hollis


Autor: Judi Hollis
Tytuł: Nadwaga jest sprawą rodziny
Wydawnictwo: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
Rok: 2000

Judi Hollis jest znaną autorką, która porusza zagadnienia dietetyki. Gdy dostałam za zadanie zaprezentować na zajęciach recenzję książki ninieszy poradnik wpadł mi w ręce. Niestety reenzja nie posiadała możliwej do publikacji wersji pisanej, głosiłam ją pod koniec stycznia. Jednakże poradnik godzien jest tego, by parę słów o nim napisać.
Ponieważ wciąż zmagam się z problemami natury zdrowotnej i personalnej i bywam na Dywagacjach raz na jakiś czas (dlatego też liczba moich komentarzy na innych blogach jest raczej jednocyfrowa) oraz nie mam za bardzo siły na czytanie, postanowiłam wykorzystac to, że książkę miałam okazję przeczytać i zopiniować.
Otyłość jest chorobą społeczeństw lepiej rozwiniętych, owszem, lecz jest już teraz także chorobą cywilizacyjną. Problemy z jedzeniem („za dużo” lub „za mało”) ma cała masa ludzi, szczególnie w Stanach i na zachodzie Europy. Poradniki z zakresu dietetyki są więc zdecydowanie potrzebne – więcej! - potrzebujemy poradników dobrych, mądrych.
Otyłosć nie jest sprawą jednostki, jedzenioholizm to nałóg taki sam jak alkoholizm i dotyka calej rodziny, całego bliskiego środowiska osoby chorej. Poradnik pani Hollis opisuje w zrozumiały sposób najczęstsze problemy z łaknieniem. Po tym wprowadzeniu autorka rozpisała się obszernie nad tym, jak z nałogu można wyjść – przy czym książka dzieli się tu na dwie części – zadania dla chorego i dla jego rodziny – szczególnie współmałżonka. Są tu liczne ćwiczenia, kwestionariusze i inne pomoce. Mamy też spis miejsc gdzie można pójść i opis tego jak wygląda spotkanie osób walczących z otyłością.
Polecam – język jest bardzo przystępny, podejście sensowne, treści przydatne.

Ocena - 4

1 komentarz:

Uwaga, komentarze niepodpisane zostaną usunięte