29 września 2014

199: Nowa Fantastyka 8/2014

Nowa Fantastyka sierpniowa pojawiła się znienacka. Niestety trafila na ten sam okres czasu, co wcześniejszy numer - na mój bój z magisterką. Herkules łypiący z okładki nie zachęcał.

Wśród artykułów mamy długi tekst poświęcony Strażnikom Galaktyki, który może spodobać się fanom. Potem - kultowe już Żółwie Ninja. Mamy też artykuł o Herkulesie, który nas straszył z okładki. Herkulesa nigdy za bardzo nie lubiłam, więc i problemy związane z przedstawieniem tej postaci w kinematografii nie spędzają mi snu z powiek. I - w końcu coś dla mnie - wywiad z Tadem Williamsem, który uradował moje serce bibliofila. I choć Tad Williams nie jest jednym z moich ulubionych auroeów, to wywiad wyszedł ciekawy i godny polecenia. Kolenym tekstem zaś jest ciąg dalszy fantastyki w Brazylii - tym razem omówione zostały czasy współczesne,
Sekcja opowiadań prezentowała się raczej dobrze, szczególnie jak na numer letni. Mamy steampunkowo/cyberpunkową „Księżniczkę i śpiącego rycerza”  Andrzeja W. Sawickiego, „Ilustrowaną biografię Lorda Grima” Daryla Gragory’ego - opowieść o życiu normalsa w świecie bohaterów..
Także numer sierpniowy oceniam jako dość porządny i polecam.
Za egzemplarz do recenzji dziękuję redakcji Nowej Fantastyki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga, komentarze niepodpisane zostaną usunięte