13 października 2016

TAG – Moje czytelnicze nawyki

Tym razem tag skradziony z bloga Antymateria.

1.Czy masz w domu konkretne miejsce do czytania?

Da. Mój pokój - siedząc w fotelu albo na łóżku. Nie lubię czytać gdzie indziej, bo moja familia nie należe do cichych, a ja potrzebuję się skupić - niestety, wciąż mam problemy z koncentracją. Przynajmniej teraz pamiętam, co przeczytałam 20 stron temu.


2.Czy w czasie czytania używasz zakładek czy przypadkowych rzeczy?

Kocham zakładki. Mam cały zbiór - niektóre robię sama, część kupuję, trochę dostałam. Mogę wam pokazać, jeżeli chcecie - jestem bardzo dumna z mojej małej kolekcji, szczególnie z zakładek, które sama tkałam. Nie lubię wtykać w książki dziwnych przedmiotów.


3. Czy możesz po prostu skończyć czytać książkę? Czy musisz dojść do końca rozdziału, okrągłej liczby stron?

Mogę po prostu skończyć czytać w każdym momencie. Choć doczytanie do końca strony lub akapitu pomaga się potem odnaleźć. Choć ja i tak dość często czytam trochę wcześniejszy fragment, który już znam - żeby się wczuć, wiecie.


4. Czy pijesz albo jesz podczas czytania książki?

Kiedyś to robiłam, ale teraz nie. Nie jestem w stanie czytać i ogarniać rąk. No, chyba, że piję yerbę, bombilla pozwala mi czytać nad krawędzią kubka :3


5. Czy jesteś wielozadaniowy? Potrafisz słuchać muzyki lub oglądać film podczas czytania?

No, oglądać filmu raczej nie, ale nie wyobrażam sobie czytania czy pisania bez muzyki! Czasem pisząc słucham anime, które już znam.


6. Czy czytasz jedną książkę, czy kilka na raz?

Kilka na raz. I piszę też kilka rzeczy na raz. W zależności od nastroju sięgam po różne rzeczy.


7. Czy czytasz w domu, czy gdziekolwiek?

Kiedyś czytywałam wszędzie, teraz głównie w domu. Wpływ na to ma fakt, że jestem raczej stacjonarna ostatnio.


8. Czy czytasz na głos, czy w myślach?

Nienawidzę czytać na głos. Nie umiem i nie chcę. Nawet jeżeli mam sobie przeczytać coś na głos tak się spinam, że nie wychodzi to dobrze.


9. Czy czytasz naprzód, poznajesz zakończenie? Pomijasz fragmenty książki?
Jestem Queen of Spoilers. Oczywiście, że czytam zakończenie. Zwykle gdy jestem w połowie książki :D


10. Czy zginasz grzbiety książek?
Staram się nie robić krzywdy książkom. Nie zaginam grzbietów ani kartek. Nie kładę nawet otwartej książki dołem do góry. Nie było tak zawsze, ale teraz staram się bardzo dbać o każdą książkę, którą mam w rękach.

Jeżeli spodobał się ci ten tag - zapraszam cię do zrobienia go u siebie!
<3 br="">

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga, komentarze niepodpisane zostaną usunięte